Frølundvej 41, Hammerum, 7400 Herning
+45 2124 9664
info@sport92.dk

Galleri

2024 04-08 Forårsfest i Motion og Kultur. Så har 125 kroketspillere, dansere, motionister og andet godtfolk været til forårsfest som afslutning på vintersæsonen. Cafeteriet havde lavet noget godt mad til os og Ronnie fra Mariehaven stod for musikken. Han fortalte, at han var et gadebarn fra Korea, som var adopteret til en musikalsk familie i Filskov. Det har i den grad smittet af på hans opvækst, så han og hans familie i dag lever af musikken. Efter maden hyldede vi bestyrelsen med suppleanter for deres store arbejde de gør for at vi kan nyde arrangementerne. Til trods for, at vi var to der forsøgte at få et billede af dem, så lykkedes det ikke. Måske en anden har har taget et. Jeg nævner dem lige. Anna, Bente og Mogens, Anne Marie, Dorthe og Kaj (var fraværende). Suppleanterne er Inga og Hans Henrik, Boldil og Kurt. Vi siger dem tak med et gavekort til fælles fornøjelse. Efter kaffe og kage spillede Ronnies trio op til dans.En rigtig vellykket aften.P.S.: Der er vist stadigvæk lidt pladser til forårets ture. Spørg Anna.

Juleafslutning 18-12-2023.

Året juletur gik mod syd. Vi startede hjemmefra 08.45 præcis. 75 personer i en dobbeltdækkerbus drog mod Jaruplund lidt syd for grænsen. Vi havde dog passet tiden så godt, at vi blev kørt lidt rundt nord for grænsen. Så så vi også lidt andet end motorvejen. Klokkel 12 var vi ventet på Jaruplund Højskole, hvor vi startede med gullasch og fromage. Med maverne godt fyldt gik vi ned i foredragssalen, hvor vi sang fra højskolesangbogen og fik fortalt om skolen og dens virke.Kl. 14, igen præcis, drog vi op til grænsehandlen, hvor vi fik 1½ time til at købe det vi lige manglede.Sidste stop inden hjemturen var gågaden i Flensborg, som var fyldt med boder med julenips og madboder. Glüwein og æbleskiver var vist et hit i den lidt kolde vind.Kl. 17 lidt før tidsplanen drog vi op mod den gamle grænsekro ved Christiansfeld. Her var menuen, som altid, flæskesteg og risalamande. Mandlen var godt nok lidt svær at finde. Ved 20 tiden drog nogle mætte og lidt trætte personer mod Hammerum. Igen en fin tur.

2023 08-31 Så har vi været på tur. Denne gang gik den ud på vestkysten. Anna kan noget med vejret. Vejrguderne havde lovet regn hele dagen, men vi havde tørvejr med sol ind imellem.Vi begyndte i Søndervig, hvor vi så sandskulpturerne. Chefen fortalte om arbejdet med at få lavet skulpturerne. Imponerende.Efter god tid til en rundgang drog vi mod Ulfborg Kirkeby, hvor vi hos Hedekaffe smagte og fik fortalt om kaffefremstilling. Havde vi ikke afbrudt ham , så havde han nok snakket om ka… Se mere

2023 08-14 MogK Sydhavsøerne Peter

2023 08-14 MogK Sydhavsøerne Ida

2023 05-22 Så har vi atter været på tur med Motion og Kultur. Kl. 08.30 startede knap 80 forventningsfulde motionister på tur østpå i regnvejr. Vi nåede dog knap til Ikast før det var tørvejr, hvorefter vi havde sol/overskyet og 20-25 grader resten af dagen. Efter vi var kommet på motorvejen blev der serveret en morgenanretning og kaffe. Vores første mål var vinbonden Simon ved Skødstrup lidt øst for Århus. Han er en mand med humor, som fortalte om vindyrkningens genvordigheder medens vi smagte 4 vine. 1 hvidvin, 1 rosevin, 1 rødvin og 1 portvin. At det ikke er helt ufarligt at dyrke vin viste han os med en finger der manglede det yderste led. Den havde en Rød Glente (rovfugl) taget. I det samme kom en Rød Glente (stor fugl) svævende hen over pladsen. Så troede vi alle på den historie. Herefter kørte vi ned forbi Kalø Slotsruin, hvor vores udmærkede guide fortalt slottets historie. Vi fortsatte mod Helgenæs hvor vi ved Sletterhage fyr spiste de medbragte sandwich.

Efter frokosten kørte vi til Nationalpark Mols Bjerge, hvor vi skulle se De Tre Høje, hvor vi vil få en fantastisk udsigt. Efter vi har set de fleste af grusvejene, nogle så små som cykelstier, fandt vi endelig De Tre Høje. Udsigten var også fantastisk. Så fandt vi en asfaltvej og kørte til Ebeltoft. Her parkere vi ved Fregatten Jylland og gik på rundtur i byen. Vores guide fortalte lidt om det gamle rådhus, enkelte huse og Lodvig. Da vi kom tilbage til bussen fik vi kaffe og kage. Så gik det hjemover godt mættet med oplevelser. Vi sluttede dagen med dansk bøf og sovs der kunne holde ved kartoflerne. En rigtig god tur med mange indtryk og meget motion. Jeg havde gået 10.000 skridt da jeg kom hjem. Tak til udvalget.

Motion og Kultur

2023 04-27. Så har vi været på tur. Efter at vi har fundet vinterjakken, hue og handsker frem drog vi af små snørklede veje mod Rask Skov ved Aale. Her var 3 ruter til en rask tur i skoven. Den længste var på 3,6 km. Efter en flot tur i skoven med rigtig mange anemoner var der læskedrikke og kiks. Så drog vi mod Flemming efterskole, hvor der var rundvisning og kaffe og kage. Efterskolen har ca. 200 elever og der er 2-3 års ventetid. Efter vi havde fået lidt historie om skolen var det tid til hjemturen. Knap 70 deltog i denne flotte udflugt.

Sådan bruger du gallerierne:
Klik på et af de små billeder for at få det vist i stor format. Nu kan du bladre frem og tilbage med musen eller piletasterne på tastaturet.
Klik uden for det store billede for at komme tilbage til de små billeder igen.

2022 08-10 Udflugt med Motion og Kultur. Stauning og Velling

Så har vi atter været på en god tur med Motion og Kultur. Godt 50 personer startede hjemmefra godt middagstid. Vi kørte vestpå i godt vejr og det var det hele dagen. Første stop var Staunings lufthavn, hvor vi så flymuseet. Her var meget at se. Det er utroligt at disse store maskine i det hele taget kan komme i luften. Der er sket en stor udvikling de sidste 50-60 år. Så kørte vi ned på Stauning Havn, hvor der var kaffe og snitter. Ikke lagkage. Vi sluttede i Velling, hvor vi besøgte højskolen og Forundringens Have. En flot have. Mættet med indtryk fik vi kolde drikkevarer og så gik turen hjemover.

Motion og Kultur Jubilæumsfest 27-3-2022

Så fik Motion og Kultur endeligt, med lidt forsinkelse, holdt sit 25 års jubilæumsfest. Godt 160 festklædte medlemmer var mødt op i kultursalen til denne festaften. Bestyrelsen, med Anna Søndergaard i spidsen, blev hyldet for deres utrættelige arbejde for pensionisternes fysiske og åndelige velfærd. Johannes Poulsen holdt festtalen. Karina Holgersen fra Grindsted sørgede for musikken og Bent Toft Bro med sønnen Anders (ham fra fotovognen) sørgede for underholdningen. Cafe Lindbjerg leverede maden, så rammerne var i orden. Og det blev en god fest.

2017 03-17 Så har der været generalforsamling i Sport 92 og Motion og Kultur. Motion og Kultur var godt repræsenteret.

MogK Juletur den 26-11-2021 til Herregården Hessel og Skulpturparken i Hune ved Blokhus

2021 07-27 Det er lidt vildt. Over 160 mødte op til opstart på vinterens Motion og Kultur. Der vil blive trængsel i gymnastiksalen.

2020-10-05 M&K opstart og foredrag

Så fik vi endelig startet Motion og Kultur op igen. Dog kun kulturen. Ole Tang fortalte historier fra vestkysten. Nærmere betegnet Søndervig og Houvig. Ca. 100 var kommet for at høre hans historier.

M&K tur til Bornholm august 2019

Videoen er nu lagt ind uden lyd, da den var kodabeskyttet.

17-08-2020 M&K Udflugt til Silkeborg

Så har vi været på udflugt. Vi har været på besøg hos Falkemanden i Them, set alle de små veje omkring Them og Ry og drukket kaffe på Himmelbjerget i noget flot vejr.